Cristian Obreja este absolvent al Facultății de Matematică – specializarea Matematică-fizică și al Facultății de Economie și Administrarea Afacerilor – specializarea Marketing din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza“ din Iași.
A efectuat studii postuniversitare de specializare în „Managementul afacerilor“.
Deține titlul de doctor în științe din anul 2009, cu teza de doctorat „Managementul protejării intereselor firmei“.
A lucrat aproximativ 25 ani în domeniul Intelligence, a deținut diverse funcții de conducere la nivel central și teritorial, dobândind competențe în management, control intern la nivel instituțional și analiza informațiilor.
Din anul 2012 este cadru didactic asociat la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza“ din Iași.
Este autorul cărții „Protejarea și promovarea intereselor firmei prin intelligence“, publicată de editura Expert, București, în anul 2009.
A publicat, în calitate de coautor, mai multe articole referitoare la intelligence-ul de afaceri.